mijn artrose, omgezet in een oplossing voor velen...

Gepost in informatie.

 KNVTO,  het overkoepelend orgaan van Tàxi en Openbaar Vervoer Bedrijven waren minder tevreden over ons meeliften in daluren. Begrijpelijk want die wilden er meer geld uitslepen voor hun leden.

Nu zoveel jaar later, kan ik dan ook wel zeggen dat deze weg vooropgezet was, omdat we heilig overtuigd waren van onze visie in deze. Het mee liften met zeer lage prijzen zou uiteindelijk leiden tot betere prijzen nadien voor de vervoerders.

Wij moesten aantonen dat deze " bewerkelijke, dus lastige doelgroep", ouderen en mensen met een handicap, niet in de kou kon blijven staan door Vervoerders.

Uiteindelijk werden ze een grote steun in het vinden van middelen bij de lokale en landelijke overheden voor een blijvend en verbeterend systeem, ook door ons voorzien. Het gaat tenslotte om substancieel vërvoer in ons land, door ons vanaf het begin voorspeld.

Daar hoort een normaal prijskaartje bij, voor zowel gebruikers als uitvoerenden. Deze opvatting liet ik bij overleg aan alle partijen, als uiteindelijk doel ook altijd horen.

Eerst de noodzaak aantonen, dan komt het begrip er "vanzelf" achteraan!

Wat dan ook niet te begrijpen is dat deze zelfde groep vervoerders er nog steeds niet in geslaagd is, na 25 jaar Aangepast Vervoer te hebben uitgevoerd, de klachten van de te lange wachttijden voor gebruikers weg te werken! Ook die verhalen staan al 25 jaar regelmatig in de courant. Problemen waren hier de bemanning van de telefooncentrales; Geen stratenkennis van het gebied door het gebruik van regiocentrales was en is de grootste fout die men maakte, Geen ondersteunend zitplaats computerprogramma voor de diverse auto,s een door ons ontwikkeld hulpprogramma is nooit verder door ontwikkeld in de branche......

Nu, met de huidige middelen als TOMTOM en Mobilifoon in iedere bus of Taxi, zou je toch denken dat men adequaat kan ingrijpen wanneer nodig!

Mobilofoon contact tijdens de ritten is noodzakelijk en helpt de wachttijden verminderen en een hoop ergernis voorkomen.

Wij Hollanders jong of oud, moeten alles toch snel doen, i.p.v. blij met een oplossing, kankeren we er wat op los, op alles en nog wat......