zo maar 10 jaar verder onder IHD vlag
Interessant telefoontje met gevolgen.....
Nieuw contact met een verassende switch
Na twee en een half jaar Strevo-Overijsselse-Vervoer Systemen was er nationaal en Internationaal veel interesse voor Aangepast Vervoer. Op een dag word ik gebeld door de Heer Ad Schulte van lHD-Nederland gevestigd in Ede, voor een afspraak met hem, een gesprek over Aangepast Vervoer.
Apeldoorn.
Een heel enthousiaste man die vol passie vertelde over zijn IHD.
IHD stond voor:Internationale Hulp Diensten die Ouderen en Mensen met een Handicap die ter plekke hulp nodig hadden voor een onbezorgde vakantie in Binnen en Buitenland. Hij dacht dat het Aangepaste Vervoer zoals wij dat voor stonden een extra lood aan zijn bedrijf zou kunnen zijn en of ík bereid was de in en outs prijs te geven zodat zij er mee verder konden borduren. Ik proefde een grote kans om de softe sector STREVO te verruilen voor deze dacht ik ambitieuze club en dat liet ik hem weten en hij vond dat een ideale combinatie.
Zijn aanbod was genereus genoeg om direct toe te happen maar ik wilde eerst nog, U kent dat wel hè?
Hij nodigde mij uit een paar dagen later op Schiphol de opening bij te wonen van ziin: IHD Helpende Handen op de gehele luchthaven en aanvullend vervoer.
Alle op schiphol zijnde Luchtvaart Maatschàppijen betaaÍden mee aan de Helpende Handen, door de Ticket Prijzen met een paar cent te verhogen waardoor pasagiers die dat nodig hebben op zo'n enorm complex, ouderen en mensen met een handicap en dat bij de boeking aangaven, van deze service gebruik konden maken. Ik was zwaar onder de indruk tijdens deze druk bezochte opening in het VIP restaurant op Schiphol. Mijn god wat een goed idee en IHD had de intentie deze service op alle Luchthavens in Europa te gaan leveren. Een gigantische organisatorische klus leek me, maar succes verzekerd, was er tijdens deze opening veelvuldig te horen van mensen met Internationale interesse die er op af gekomen waren!!
Dat was een knaller en aanvulling op hetgeen, waar ik mij de laatste jaren voor had ingezet vond ik en was vol goede moed voor onze tweede afspraak een paar dagen later. Ik vloog nogal eens naar Zweden naar mijn zus en door mÍjn Atrose in de gewrichten was dat altijd een hele klus in en uit het vÍiegtuig te komen. Vanaf die opening kon je bij een tlcket boeking in de hele wereld aangeven dat je op de luchthavens die je aandeed nodig had.
Bij de in of out check stond op het ticket dan HELP n de rest ging zo prachtig geolied vanzelf, vanuit een centrale zitruimte op de Luchthavens. IHD mensen in prachtige rode kostuums brachten je met rolstoel of caddy tot in het vliegtuig of tot bij je afhalers.
Ik was om en betrok coltega Marijke er ook bij.
Dit was een grote kans de softe sector te verruilen voor een commerciele, en er een Prijkaartje met onze Expertise aan te hangen en dat laatste was geen onbelangrijke factor voor zowel Marijke als mij.
Marktwerking werd onze lijfspreuk en daar konden wij samen zeer goed mee uit de voeten.
Marijke een dijk van een stukken schrijfster, met de beste ingangen in Den Haag en andere interessante geldbronnen was voor IHD bijna een must. (dat ging een paar flesjes rode wijn per jaar extra. kosten Assink)
Ik als commerciele man de Vervoerders en Gemeenten die opdracht gaven Ik was er klaar voor tijdens mijn tweede gesprek met Ad schulte in een van der Valk op de Veluwe.
De enige voorwaarde die ik aan mijn overstap aan de heer Schulte van IHD stelde, als men het helemaat goed wilde doen men ook Marijke Riemsma in dienst moest nemen met al haar ingangen en fondsen kennis.
In een mum waren we het overal over eens en aten en dronken een goed glas op deze overeenkomst.
Beide werden we de nÍeuwe Project Managers vervoer van IHD en deze taak hebben we beide 11 jaar met heel veel succes, plezier en resultaat voor de IHD vervuld.
Het enige waar we ons vanaf het begin zorgen over maakten was de IHD zelf, als bedrijf.
Geen zichtbare structuur, organisatie, mager onderkomen, administratief beneden peil, wie wie was en wat deed , overleg................apparatuur, pfoeeeee.....
Wij brachten de know how mee binnen en konden onze kennis omzetten in vele opdrachten en daardoor onze stempel op de te volgen weg drukken......
en die weg bleek een Gouden Greep te zijn,
Helpende Handen werd Internationaal ASSISTANCE op Luchthavens en Vervoer waren de pijlers van IHD, die jarenlang andere activiteiten overeind moesten houden, bleek later!
Het werden mooie en later spannende jaren bij IHD voor Marijke en mij.
Het hele bedrijf IHD " rustte" jaren op ASSISTANCE en Vervoer, zicht hadden Marijke en ik er niet op maar gevoelsmatig.....
Helemaal verrast waren we dan ook niet, dat het Bedrijf IHD in 1995 ophield te bestaan.
Nederland hield er blijvend vervoer voor Ouderen Ik deze VW Transporter
en Mensen met een handicap aan over. Op iedere Luchthaven is er tegenwoordig ASSISTANCE
11 jaren Ad Schulte en Marijke Riemsma nog 3 jaar langer, ze waren en zijn zeer waardevol geweest!
Naschrift: Ik zeg het niet graag, had er zelf op moeten letten, verantwoordelijke mensen van IHD!
11 jaar lang is van mijn salaris maandelijks een pensioen afdracht ingehouden.........
Deze inhouding is nooit in enig Pensioen Fonds gestort.......en niet meer te verhalen helaas.